Chia pudlig

Chia semínka jsou malý zázrak, který bychom měli do svého jídelníčku zařazovat pravidelně. Mají vysoký obsah omega-3 mastných kyselin a rostliného vápníku. Je to ideální zdroj bílkovin a vitamínu B15. Zlepšují imunitu, snižují krevní tlak, bolest kloubů i riziko osteoporózy. Mohla bych výčet kladů vypisovat ještě dlouho. Raději ale přejdeme k tomu, jak si z nich udělat skvělou snídani.

Ingredience

  • 6 lžic chia semínek
  • rostlinný nápoj dle chuti
  • tofu tvaroh nebo oříškové máslo
  • dva druhy ovoce (moje nejoblíbenější borůvky a maliny)
  • marmeláda nebo ovoce, z které si rozmixujeme na ovocný „přeliv“
  • oříšky dle chuti
  • drcené lněné semínko
  • sirup dle chuti

Postup

  1. Chia pudlig lze pravidelně měnit podle aktuálních chutí, nebo surovin v domácnosti.
  2. Připravíme si dvě mističky. Do každé z nich přidáme 3 lžíce chia semínek a zalijeme rostlinným nápojem tak, že bude lehce nad semínky. Chvilku počkáme, než semínka nabobtnají, případně promícháme nebo dosypeme, pokud je chia málo.
  3. Přidáme ovoce. Na něj naneseme tvaroh, rostlinnou nutelou, nebo oříškovým máslem.
  4. Další vrstva bude opět ovoce, a nakonec přidáme marmeládu, nebo já pravidelně mixuji jahody se sirupem. Posypeme oblíbenými oříšky, nebo rovnou mixem oříšků a lněným semínkem. Poslední vrstvou je sirup. Nejradši mám asi agáve.

Zkoušejte, kombinujte a posílejte mi svoje nejoblíbenější varianty! 🙂

 

Komentáře